Donnerstag, 6. Juni 2013

Citrus Twist June Kit Tutorial....

Heute möchte ich euch eine Layout Anleitung mit dem brandneuen Citrus Twist Juni Kit zeigen....
Today I´d like to show you a layout tutorial using the bran new Citrus Twist June Kit.... 
Als ich das Cosmo Cricket Papier sah war ich sofort in beide Seiten verliebt. Also entschloss ich mich ein Layout mit einem File Folder zu machen in dem ich den Rahmen mit Journaling unterbringe.  Das Papier habe ich auf eine Größe von 6"x12" zugeschnitten, in der Mitte gefalzt und einmal drumherum genäht. Das Journaling über unseren letzten Urlaub habe ich in einem der Crate Paper Chipboardrahmen untergebracht welcher mit Pfeilen und Stempeln aus dem Kit verziert ist.
When first I saw the Cosmo Cricket patterned paper I fell in LOVE with both sides of it. I decided to make a layout with a "file folder" tab to have the journaling frame inside this beautiful striped pattern. 
The patterned paper is cut in a size of 12"x6", folded in a half. The little 1/2" tab on the top is cut raw with a scissor. I always love to sew on my pages, therefore I sew around the folder. To place the journaling inside this tab I used one of the cute Crate Paper Chipboard Frames filled with the typewriter journaling about our last traveling. To decorate the frame I added some arrows as well as the "swim in the sea" stamp from the kit 

Als Grundlage habe ich weißen Cardstock benutzt. Um später zu sehen wo der Folder angebracht werden soll habe ich mir zuerst die Position markiert,  Dann habe ich eine Mask aufgelegt und mit Glaze eine dünne Schicht aufgetragen. Nach dem alles getrocknet war habe ich Gelatos in gelb und rosa aufgebracht und mit einem Pinsel und Wasser verteilt. Dadurch entstehen auch wieder neue Farben. Die Punkte haben einen schimmernden Touch und weisen die Farbe ab. Ein wichtiger Punkt ist alles gut trocknen zu lassen bevor es weiter geht. Am besten fixiert Ihr die Seite mit Washi Tapes auf Eurer Unterlage. So gibt es weniger störende Wellen.
For the background I used the white cardstock. To have direction I marked the folder position to see where I want to add the colors. 
I used some Faber Castell Gelatos, Glaze and a mask from my stash to create this backgound. That´s the messy and favorite part of the page because you get always different results. I lay down the mask of the cardstock to paint a thin layer of Glaze over it. After drying, I used yellow and pink Gelatos, rub them across the page and paint with a thick water brush to mix all colors together. With this technique you get at the color transitions new colors. The Glaze dots have a little shimmery touch and repel the color. One important point is to let the whole sheet dry before starting with the rest of the page. At best, fixed with some washi tape on the working mat. That guarantees less disturbing waves on it. 

Ich habe mich entschieden auf dieser Seite viele Embellishments an der oberen linken Ecke zu platzieren. Dazu habe ich Studio Calico Sundrifter Elemente, Kork und Chipboard Pfeile und Enamel Dots benutzt.  
On this page I decided to place a lot embellishments clustered on the left edge. I mixed together Studio Calico sundrifter cut outs, cork plus chipboard arrows and some Enamel Dots.

Im nächsten Schritt wird das Foto und der Crate Paper Chipboard auf dem Folder angebracht.
 The next step is to place the photo with the Crate Paper chipboard accents on the top of the folder.
Der "Summer days" Schriftzug eignet sich perfekt für den Titel. 
The "summer days" chipboard is perfect for the summary title of the page.
Ich hoffe diese Anleitung hilft Euch eine eigene Seite zu erstellen. Vielen Dank für den Besuch auf meinem Blog!
I hope this tutorial helps to create your own artsy page. Thanks for visiting my blog!

Kommentare:

antilight hat gesagt…

Thank you for sharing :) I love this subtel effect you got with gelatos :)

Maria hat gesagt…

Oh, die Farben sind ja einfach genial! :-)

Ashley Calder hat gesagt…

This is SO beautiful! Amazing background. I love how soft and sunny and dreamy the whole page feels. :)

Jossie Michel hat gesagt…

Hi found you on instagram love your pages! all soo pretty!